Standardfunktioner

Mange systemer til opgavehåndtering er begrænset af at samme system skal tilgodese virksomheder i vidt forskellige brancher og størrelser. 
Derfor kan der ikke specialudvikles funktioner som passer til netop til din virksomhed.

DIT-system, kan udvikles præcis som du ønsker det.
Vi tilbyder et færdigt system, hvor udviklingsmulighederne er uendelige, for i DIT-system er der ingen faste rammer.
Dermed kan du opfylde ønsker fra både din administration og udførende medarbejdere.

Timeregistrering

  • Lokalationsbevist Stempelur, medarbejderen stempler ind og ud til arbejde og pauser
  • Registreringsoversigt, så HR og medarbejder selv kan se tidsregistrering.
  • HR kan lave udskrifter til brug i lønsystemer.
  • Manuelle registreringer. Meld arbejdstider og fravær med begrundelse
  • Medarbejder kan forespørge om ferie via kalender, og HR kan godkende/afvise forespørgsler

Udgiftssynkronisering

Du kan synkronisere bilag fra E-conomic således at bilag vedr. en specifikt opgave fremgår som udgift på opgaven i jeres DIT-system.Ved at sammenholde den totale salgspris med forbrug, udregnes avancegrad for hver opgave, total eller opdelt pr. underopgave.

Forbrugsavance (v. opgaver uden fast pris):Ved indkommende faktura er det muligt at angive en avancegrad i %, således at der skabes et nemt overblik over, hvad kostprisen bør være for materialer og eksternt udført arbejde.

Håndtering af kundemaskiner

Opret et kartotek over maskiner som er tilknyttet eksisterende kunder
Opgaver kan tilknyttes maskiner, så der oprettes servicehistorik på alle kundemaskine

DIT-System holder øje med næstkommende service ud fra et fastsat interval.

Fakturerbare timer

Medarbejderen registrerer timeforbrug på en opgave.
Timeprodukt inkl. salgspris tilføjes automatisk til faktureringsgrundlag
En arbejdstimes kostpris tilføjes automatisk som en udgift i avanceberegning
Maskintimer kan tilføjes individuelt for hver maskine I har i drift.

Salgspris og kostpris pr. maskine medregnes som faktureringsgrundlag og avanceberegning
Systemet sammenholder fakturerede timer med medarbejderens tidsregistrering.

Overblik over opgaver

  • Listevisning med detaljer, nem sortering og filtrering
  • Kalendervisning ad opgaver pr. måned, uge og dag
  • Adgang til arbejdsseddel, rutevejledning og hurtiginfo direkte fra kalenderen.
  • Se tildelte medarbejdere på hver opgave.
  • Alle opgaver der endnu ikke er datosat, ses i panelet til venstre for kalenderen.
  • Træk og slip opgaver til datosætning eller ændring af dato for udførsel.

Hurtigopret opgaver

Opret opgaver med et minimum af information (Kunde og opgavetitel)
Opret ny E-conomic kunde med minimum af information (navn) direkte via DIT-System.

Modtager du en indkommende ordre mens du sidder i bilen, eller er midt i noget andet, så har du mulighed for, hurtigt at oprette en opgave med et minimum af info.
Dermed er opgaven registreret, og du kan færdigudfylde den på et mere belejligt tidspunkt.

Fra ny opgave...

Indkommende opgaver opretter du i DIT-System.
Det kan gøres fra din kontorplads, eller hvis du er ude i marken.

DIT systemet behøver kun et minimum af data for at oprette en opgave, så hvis det skal gå hurtigt, så taster du bare kundenavn og titel, så kan du udfylde resten i ro og mag, på et senere tidspunkt.

Har du via DIT-System oprettet et tilbud på en opgave, kan du nemt konvertere tilbuddet til en opgave, når tilbuddet er accepteret af din kunde.

Vis mere

...Til fakturering...

Når du tildeler en medarbejder til en opgave, så kan medarbejderen se opgaven i sin kalender, og har mulighed for at registrere sit tidsforbug samt tilføje materialeforbrug på opgaven.

Registreringerne danner grundlag for faktureringen, og når en opgave er løst, kan DIT systemet automatisk oprette en E-conomic faktura ud fra de indtastede data, uden yderligere menneskelig indblanding.

Når en medarbejder registrerer sin arbejdsdag, har denne mulighed for at fordele sine timer ud på tildelte opgaver.
Dermed sikrer du at alle dine medarbejderes timer bliver faktureret, og der ikke er ”huller” i en medarbejders arbejdsdag.

Vis mere

...Til aflønning


De fordelte fakturerbare timer overføres til den korrekte arbejdsseddel, og medarbejderens start og sluttid, registreres som løngrundlag for den pågældende dag.

Både du og medarbejderen kan nu se en fuld oversigt over løngivende arbejdstid i en udvalgt periode, ligesom I kan se det samlede timetal til aflønning for den valgte periode.

Du har mulighed for at indstille overarbejdsregler, så totaloversigten splittes op i særskilte felter, hvilket gør det nemt at fordele timer ved lønkørsel.

Vis mere